Дигитален офис
Zoom, Skype, Meets и др.
Мобилен телефон
+359877400807
Административен e-mail
[email protected]

SEO оптимизация

Какво е SEO оптимизация?

SEO оптимизацията е процес в дигиталния маркетинг, който е отличава с висока ефективност и дългосрочни печалби. Оптимизацията на сайт представлява пълната организация и подредба на съдържанието, плюс високо качествено съдържание. Процесът се състои от няколко ключови елемента:

  • Добрата структура на сайта – Важно е сайтът да отговаря на всички съвременни изисквания (като скорост, адаптивност и други). Задължително е сайтът да бъде прегледан от човек, който е наясно с фактори като скорост и оптимизация на код за да се направят нужните тестове
  • Добра вътрешна организация – Трябва всичко в сайта да има своята подредба. Това се отнася за йерархия на страници, менюта, вътрешни линкове, структура на текстовете, четимост и други.
  • Качествено съдържание – От съществено значение е съдържанието, което имате на сайта Ви да е уникално и полезно за читателя. То трябва да е възможно по-детайлно и да отговаря на информацията, за която се касае страницата ви.
  • Добра мрежа от връзки (външни и вътрешни) – Качествени връзки от други сайтове, които са в сферата на Вашата дейност също допринасят от огромно значение. А вътрешните взаимовръзки в сайта ви, улесняват потребителя при разглеждането му.
SEO Оптимизация

Какво се включва в SEO оптимизацията?

Одит на  сайта

Одит на сайта

Прави се одит на сайта, използвайки специализирани инструменти, за да се определят техническите характеристики на сайта и да се прецени на кои фактори трябва да се наблегне. Одитът включва различни фактори като структура на сайта, време на зареждане, използване на коректни тагове*, наличие на alt атрибути*, счупени линкове* и много други компоненти. Тук процесът е доста технически и се работи с разнообразни видове софтуер за изследването на различните фактори.

Интеграция на сайта

Интеграция на сайта

Проверява се текущата интеграция на сайта, до колко той е обвързан с ключови платформи като Google Analytics, Google Search Console, Google My Business и други, за да се установи дали има нужда от допълнителната интеграция на някоя от тях. Тук се включва и инсталацията на допълнителни модули в сайта*, които спомагат за правилното структуриране и по-бързата му работа.

Семантично ядро

Семантично ядро

Създава се семантично ядро, което насочва основния фокус за оптимизационния процес. Дефинират се правилните ключови думи и фрази и съдържанието, което ще е нужно за тяхната оптимизация. Генерират се данни за обем на търсене* и конкурентност* на всички тях и се определят стратегически най-добрите думи. След това се прави обобщен файл, който включва пълната информация и правилната структура на ядрото от ключово съдържание на сайта ви. Изготвя се стратегия за позициониране и разпределяне на цялото съдържание и представянето на ключовите думи и фрази в сайта ви.

Техническа работа

Техническа работа

След това започваме с техническата работа. Процесът включва индивидуална работа по всяка една страница като обогатяваме съдържанието, структурираме текстовете със заглавия, подзаглавия и параграфи, оптимизираме изображенията, създаваме мета описания* и заглавия, изграждаме мрежата от вътрешни връзки в сайта, които водят към подходящо съдържание. Същевременно следим за фактори като четимост, интензитет на ключовите думи и външни връзки, които водят към съответната страница (линк билдинг).

Мониторинг

Мониторинг на сайт

След оптимизацията на конкретната страница, започва мониторингът ѝ. Следи се взаимодействието на потребителите със сайта и подобряване на потребителското изживяване. Следи се за наличието на “лоши линкове” към сайта, пускат се периодични тестове за структурата и скоростта на страницата, проверява се за пропуски в оптимизацията, които се отстраняват навреме. Следи се позиционирането на страницата в SERP*. Правят се A/B тестове* за избор на по-ефективна стратегия.

Отчетност и анализ

Отчетност и анализ

Накрая, но не на последно място, на база получените данни е изготвянето на анализ. Той представя развитието на проекта с времето. В него се включва всички оптимизирани страници, дейността която сме извършили по тях, стойностите на показателите в Google Analytics и Google Search Console, извършените корекции в следствие на данните в SemRush и Ahrefs и други. Тъй като резултатите в Google не са моментални и изискват време, този анализ се изготвя за периода 6-12 месеца от началото на оптимизационния процес. Той има основна цел да разкрие развитието на проекта и напредъка по направление органичен трафик*. Анализът включва линейни и кръгови диаграми, сумарни стойности, различни показатели в оптимизацията.

Инструменти и терминология:

Инструменти:

SemRush, Ahrefs, GT Metrix, PageSpeed Insights, Pingdom, Cache plugin, Yoast SEO, Google Analytics, Google Search Console, Google My Business, Google Keyword Planner, Serpstat, KWFinder, Keyword Tool, Photoshop, Microsoft Word, Microsoft Excel.

Терминология:

  • Тагове – кодовото название на определена част от текста, която казва на търсещите машини какъв тип е това съдържание.
  • Alt атрибути – допълнителен компонент, който указва какво е съдържанието на изображенията в сайта ви
  • Счупени линкове – линкове, които водят към несъществуващи страници или дават грешка.
  • Модул на сайта – Допълнителен софтуер, който позволява сайтът да придобие дадена функция
  • Обем на търсене на ключова дума – Месечният брой на изписвания на съответната ключова дума
  • Конкурентност на ключова дума – Това е сравнение между ключови думи от един и същ тип с цел да се види, коя може да се позиционира по-лесно на предни позиции
  • Мета описания и заглавия – текстът, който се показва на потребителите при резултатите от търсенето в Google и други търсачки
  • SERP – Search Engine Result Page – Страницата с резултати, която се показва в Google когато търсите нещо.
  • A/B тестове – експерименти, които доказват ефективността на два различни стратегии с цел избор на по-добрата.
  • Органичен трафик – Това е трафик от потребители в сайта, които са достигнали до вас, благодарение на оптимизацията на сайта ви по ключови думи и фрази.

Предимства на оптимизирания сайт

Да имате добър уеб сайт е един от задължителните елементи на съвременния бизнес. Той сам по себе си е достатъчен за хората, които вече ви познават и взаимодействат с вас. Ако искате да достигнете до нови клиенти ви трябват няколко ключови неща, instagram и Facebook реклама, реклама в Google и SEO оптимизация. Това са най-разпространените способи за достигане на нови клиенти. 

  • По-добра структура на сайта – Потребителите по-лесно намират информацията на него.
  • По-бързо отваряне на страници – Намалява отпадането на потребители, заради бавно зареждащи страници
  • Класиране на предни позиции в търсачките – Гаранция за по-висока посещаемост и конверсии в сайта
  • Правилен трафик – Влизат само хора, които се интересуват точно от продукта или услугата които предлагате.
  • Повече клиенти – С по-голямата посещаемост на сайта ви, интересът към вас и вашите продукти или услуги нараства, а с това и вашите клиенти.
  • По-голямо предимство пред конкуренцията – Гарантира по-големия интерес към вашите продукти и услуги в сравнение с вашите конкуренти в бранша.
  • Печалба в дългосрочен план – Едно от основните предимства на оптимизирания сайт е, че ако оптимизацията е направена добре, то това ще държи вашите челни позиции в търсачките дълго време. Съответно ще печелите от нещо, което вече е направено и ви носи само чиста печалба.
  • Популяризация на фирмата ви – с всички гореизброени фактори, вашият бранд ще добива все по-голяма популярност на пазара и това ще ви носи дивиденти във всеки един аспект.

Каква е цената за SEO оптимизация?

Сам по себе си, процесът по оптимизация на сайт е доста сложен, това налага и сложното ценообразуване. Цената за оптимизация на сайт зависи главно от няколко фактора:

  • Дали сайтът е в добро техническо състояние
  • Дали ще има нужда от допълнителна интеграция на софтуер
  • Дали има нужда от копирайт услуги
  • Дали ще се изграждат външни връзки и къде
  • Дали ще се изготвят банери за социалните мрежи

Въпреки тези фактори, ние сме подготвили няколко основни пакета, за които може да изпратите запитване. Те са за първоначална SEO, която служи за старта на оптимизацията на сайта и примерен пакет за оптимизация на база периода, в който ще се извършва оптимизацията


Начална SEO

600 лв./с вкл. ддс

  • Интегриране на SEO модул
  • Изготвяне на Sitemap
  • Създаване на Robots.txt
  • Изготвяне на Knowlege Graph
  • Деклариране на собственост
  • Връзка с Google Analytics

Месечна SEO

750 лв./месечно

  • Структуриране на текстове
  • Оптимизация на изображения
  • Мета данни
  • Вътрешни връзки
  • Копирайт
  • Месечен одит

Колко продължава една SEO Оптимизация?

Тук отговорът винаги е единодушен: “Колкото повече, толкова повече!”. Оптимизацията е процес, който се променя с всеки изминал ден. Всеки компонент от сайта ви, може да актуален днес, но утре не. Позиционирането на сайта се определя от така наречените обхождащи роботи от Google, а техните изисквания се променят с всеки един ъпдейт на компанията. С други думи, ако днес се класирате на първи позиции в Google, защото сайтът ви е изряден, след месец това може да не е вече така. Всички тези процеси трябва да бъдат внимателно наблюдавани и действията на оптимизатора да са пряко свързани с най-новите обновления при изискванията на Google. 

Работата по оптимизацията на уеб сайт също зависи от именно тези ъпдейти и обхождащи машини. Резултатите от SEO оптимизацията не са моментални и не може още утре да излезете на първо място в Google. Най-често резултатът от цялата работа по оптимизиране на сайта се виждат между 6 и 12 месеца от началото на процеса. Именно поради тази причина точката за отчетност и анализ на раздела ни “Какво включва SEO оптимизацията” засяга, че този анализ се изготвя от 6 до 12 месеца от началото на процеса.

Често задавани въпроси (ЧЗВ):

Всеки сайт подлежи на SEO оптимизация. Има случаи обаче, при които сайтът е много морално остарял и не отговаря на новите изисквания, той да бъде адаптивен, бърз и добре структуриран. В такъв случай, може да се наложи редизайн на сайт или нова изработка на сайт.

Цената за оптимизация на сайт зависи от няколко основни фактора. За да получите индивидуална оферта за оптимизация ще ни трябва информацията, която я има в нашата форма „Запитване за SEO“ или се свържете с нас през меню „Контакти

Каква ще бъде продължителността на оптимизацията зависи изцяло от от бюджета на проекта, но първите резултати от самата оптимизация, могат да бъдат наблюдавани между 6-ти и 12-ти месец от старта на оптимизацията.