Дигитален офис
Zoom, Skype, Meets и др.
Мобилен телефон
+359877400807
Административен e-mail
[email protected]

Анализ на сайт с Google Analytics от A-Design Варна.



АНАЛИЗ НА САЙТ


За да управлявате успешно вашия уеб сайт е нужно да осъществявате постоянен анализ на сайт. Свързването на Google Analytics с Вашия уеб сайт е една от задължителните стъпки при изработка на сайт. На практика платформата представлява един изключително усъвършенстван брояч на посетители, който има завидно богата функционлност. Инструментът използван от A-Design Варна позволява пълен анализ на сайт и ваденето на логични заключения от резултатите. За осъществяването на този анализ обаче е необходимо да се направи профил в Google Analytics и да се свърже с Вашия уеб сайт. Този процес се нарича интеграция. Веднъж щом тази връзка е осъществена ще имате детайлна информация за целия трафик в сайта. Това означава, че ще можете да проследите Вашите импресии, аудитория, ефективност на сайта, поведение на посетители и още много.

Тези данни Ви дават пълния отчет за сайт, който Ви е нужен. При правилен мониторинг на сайт ще може да отразите резултати от рекламна кампания, ефективност на продажбите и да направите правилни прогнози за развитие на Вашия сайт. Подробното следене на сайт Ви дава възможността да следите всички кликвания, потокът към отделните раздели и страници. С лекота може да извадите оценка на ценните страници в сайта Ви и тези, които предизвикват най-голям интерес. Тази информация ще Ви помогне да си поставите цели, да следите за тяхната реализация и да определите Вашата таргет група.



ВИЖ ЦЕНИТЕ ЗА АНАЛИЗ НА САЙТ!

Ако не ти се чете може да видиш директно цените…



Терминология в Google Analytics

За да разберете напълно принципа за анализ на сайт е нужно да се запознаете с основните термини в платформата. Именно поради тази причина ние от A-Design Варна сме избрали основните понятия, които се използват. Така ще тълкувате по-лесно данните и ще разберете повече смисъла от тези данни.

Степен на отпадане

Степента на отпадане е процентът от сесиите с едно-единствено показване на страница. Степента на отпадане може да осигури прогнози на най-високо ниво за ефективността на съдържанието Ви. Например, ако искате хората да сърфират из страниците Ви, можете да се стремите да намалите степента на отпадане. Важно е да определите страниците, които се стремите да са с по-малка степен на отпадане. Съществуват такива, които по подразбиране са винаги с висока. Такава например е страницата за контакти. Най-често потребителя пише името на фирмата Ви + Контакти, влиза в съответната страница и излиза. Обстойният анализ на сайт показва, че това е ефективна страница, въпреки по-високата степен на отпадане. 

Придобиване

Можете да разберете как хората намират уеб сайта Ви посредством отчетите за придобиване. Докладите представят данни, базирани на източника и средата на вашите потребители, заедно с други размери за придобиване. Има специални отчети за платения Ви трафик от Google Ads, органичен трафик от Google (ако сте свързали профила си в Google Search Console), трафик от социални мрежи и трафик от персонализирани маркери на кампанииС други думи ще знаете от къде идват всички посетители в сайта, какво са търсили когато са влезли в сайта ви и показват ефективността на кампаниите ви в онлайн рекламата.

Отчет в реално време

Отчетите в реално време и начало показват колко хора в момента гледат съдържание на уебсайта Ви. Данните се обработват в рамките на няколко секунди в отчетите за реално време и можете да видите данни за предишните 30 минути. Докато отчетът за активните потребители (под „Аудитория“) ви показва броя на уникалните потребители, които са извършили сесии в уебсайта Ви в рамките на определен брой дни. Когато преглеждате отчетите в реално време, активните страници ви показват страниците, които хората понастоящем гледат на уебсайта Ви. Когато някой навигира към друга страница или затвори браузъра си, страницата, която е била показана като активна, ще бъде премахната от отчетите в реално време.

Средна продължителност на сесията

Предоставя  детайлен изглед за това колко време потребителите прекарват във Вашия уеб сайт. Например, ако имате двама потребители, един, който е прекарал 3 минути в уеб сайта Ви и друг, който е прекарал 1 минута, тогава ще имате средна продължителност на сесията от 2 минути. Google анализ на сайт не отчита времето за последната посетена страница по време на сесия. Това означава, че средната продължителност на сесията ще бъде по-ниска от реалното време, което хората прекарват в уеб сайта Ви.

Отскачане (Bounce Rate)

Данните за потребителите, които са посетили една страница в сайта Ви и са напуснали. Идеята е, че искате да задържите потребителите в сайта си и да прекарат там възможно повече време. Неефективно за Вас е един посетител да влезе и да излезе от Вашия сайт. Високият резултат на bounce rate означава, че съдържанието на сайта Ви не е добре представено или неангажиращо. Всеки бизнес трябва да се стреми към по-ниски стойности на този показател. Това показва, че Вие успявате да предизвикате интереса на посетителите и предоставяте ангажираща и полезна информация.

Канал

Каналите осигуряват групиране от първо ниво на входящия Ви трафик. Всеки канал съчетава източника и средата, за да разберете цялостната ефективност. Например групирането по подразбиране на каналите включва „Органично търсене„, „Платено търсене„, „Социално“ и „Имейл„, което автоматично комбинира предварително определени източници и носители. Можете също да конфигурирате свои собствени групи за канали и да създадете персонализиран анализ на сайт.

Трафик

Това е пълният брой на потребители, които са посетили сайта Ви. Този трафик дава една обобщена информация на всички посещения разбити по час, ден, седмица или по-дълъг период. Подходящ е за общо следене на интереса към бизнеса Ви. По-високият трафик означава, че има голям интерес към бизнеса Ви или имате активна онлайн реклама в някой от каналите. Ниският трафик в общия случай означава, че или сте от скоро в бизнеса или се нуждаете от подобрения свързани с дигиталния маркетинг.

CPC

Цената за кликване или CPC може да се види в отчетите за придобиване и обикновено се отнася до хората, които кликват върху уеб сайта Ви от платени реклами. Това включва трафик от свързани профили в Google AdWords и маркирани с кампании URL адреси, където носителят е дефиниран като „cpc“ или „paid„.

Конверсия

Конверсията се отчита всеки път, когато потребител завърши цел или извърши покупка по време на сесия. Всяка цел ще отчита максимално една реализация на сесия, докато всяка транзакция се отчита. На практика конверсията представлява продажба във Вашия онлайн магазин или постигната цел като “Изтегляне на файл”. Тя се използва да се проследи анализ на сайт осъществяващ електронната търговия и изпълнението на целите

Google Analytics при SEO оптимизация

Разработката и прилагането на СЕО оптимизация увеличава посещаемостта на сайта Ви. Това означава, че сайта Ви става по-посещаем, а с това и по-печеливш. Тази посещаемост се отчита с така наречения “трафик”. Благодарение на Google Analytics можете да правите подробен анализ на сайт и да отчетете ефекта от оптимизацията. Благодарение на платформата ще проследите по отделно представянето на всяка оптимизирана страница. Ще получавате информация за нейното развитие и как реагират потребителите на съдържанието. Можете да проследите всеки уникален потребител, който е достигнал оптимизираната страница и предприетите действие във връзка с нея. В тази връзка SEO оптимизацията е неразривно свързана и с анализ на сайт. Това позволява контролът, прогнозите и плануването на бъдещи процеси по оптимизация.

анализ на сайт при seo оптимизация

Цена за интеграция на Google Analytics

Analytics интеграция

пакетът включва/

  • Създаване на профил
  • Верифициране
  • Интегриране в сайта
  • Връзка на сайт и Analytics
  • Задаване на цели
  • Извеждане на бърз анализ в сайта